Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Voor het kraaien van de haan....

 ......was ik mijn bed uit. En ik moet je zeggen, normaal moet ik echt even eten en kopje thee, maar deze ochtend was het bed uit, tandjes poetsen, aan kleden en Loes stond al voor de deur. 

Waarom deze aanpak..?? anders was het nog vroeger dat de wekker af moest gaan. 

Loes had vrijdag haar ochtend foto's laten zien, ik was om, dit wil ik ook. Maar het is zo moeilijk om het tegen mijn kussen te vertellen dat ik er vroeg uit moet, en in de middag had ik een verjaardag. Ga ik dat allemaal vol houden. Het moet gewoon, in de Viroinval lukte het ook om vroeg op te staan.

We rijden in de auto en dan is het duimen of het er weer net zo uit ziet als vrijdagochtend. Het weer is goed maar Loes zegt al tegen me "gisteren was er veel meer nevel boven de weilanden en slootjes". Hopelijk heb ik een klein beetje geluk. 



En dat gelijk krijg ik, het veld is goed vochtig, nu zoeken naar vlinders 
of libellen.Gelukkig hebben we onze regenpak aan, anders waren we goed
 nat geworden. Voel al dat mijn nieuwe schoenen niet water dicht zijn. 
Zie ook nu waarom, dat wordt andere kopen. 






We lopen via een klein voetpad naar achteren en onderweg komen we al een 
aantal libellen tegen, daar zetten we onze statief neer, dat zijn al twee
 plekken, maar we willen de Icarusblauwtje graag 
op de foto.






Ook die vinden we gelukkig. Loes gaat eerst verder met één van de libellen, 
want de Icarusblauwtje heeft ze al met glinsteringen.






Ik leef me uit, wat is dit mooi. Nu hoop ik wat ik zie in het veld
 dat dit straks ook op de computer zichtbaar is. Ik klik maar een eind raak, 
het veranderd allemaal zo snel, de zon doet echt zijn best om met
 me te spelen.






En het kantelen van de camera geeft ook elke keer een ander beeld.  Is dit 
nu het vroege opstaan waar de meeste het over hebben...dat ik dit niet
 eerder heb gedaan.






De regenboog kleuren links onderin zie ik in de camera heel duidelijk, op de 
foto is het een stuk minder zichtbaar, wel jammer, dat was echt 
zo gaaf om te zien.






Een heel ander effect, door aan de sluitertijd te draaien kan ik ook wel eens te 
ver draaien en dan komt dit te voorschijn. Ik werk op Manuel en ik kijk dan 
niet altijd op het schermpje wat er gebeurt. Maar niet verkeerd, je ziet nog net
 zijn oogje. Je snapt dat ik niet kan kiezen uit deze foto's. En een mooie ochtend
 duurt niet zo heel lang, ik loop even naar het statief toe om te kijken hoe
 het met de libellen is.






De steenrode heidelibel zit nog heerlijk op me te wachten. Wat een prachtige glinstering
 op de vleugels, Het enige nadeel is, ik heb nog niet zoveel met een libel. De liefde is 
nog niet over gesprongen. Vraag me ook af wat ik hiermee moet doen. Een vlinder
 trekt mij meer, maar niet geschoten zeker mis...






Daar begint het al, welk diafragma moet ik pakken om alle twee de vleugels 
scherp te krijgen. En dan nog met een mooie achtergrond. De mooie details 
van de dauw druppels en de kleuren die ontstaan, ik krijg 
er lol in. 






Zo heb ik ze nog nooit bekeken. 






Nu is de hele libel op de foto geweest, maar ik mis de bubbels op 
de achtergrond. 






Dan even verder zoeken, veel tijd is er niet meer, de zon komt aardig omhoog. Er is 
nog een stuk wat in de schaduw ligt door de hoge bomen die er staan, daar zit
 er gelukkig nog een. Even de nek kussen goed in model brengen, dat ik daar 
lekker met het hoofdje op kan liggen, ik doe alles uit de hand op de kiek zetten
 en anders krijg ik zo'n pijn in de nek om deze omhoog te houden. 

Zoveel verschil maakt een paar minuutjes uit.






Precies de zelfde libel, totaal verschillende
 foto's geworden.






En nog eentje vanaf de andere kant genomen. Van deze tinten geniet ik echt.
 Ik ben om, ook van een libellen zijn mooie foto's te maken. 






Het zwartsprietdikkopje zit vlak bij de libel, dit zal wel het laatste 
beestje worden. 






Je ziet aan de tinten in de foto, dat deze anders worden zodra de zon 
hoger komt te staan.






Nog wel steeds dauw op de vleugels en grassprietjes, maar het licht werkt
 heel mooi mee...






De zwartsprietdikkopje krijgt er al lol in deze dag, begint met zijn tong te rollen, 
lijkt wel een cowboy die zijn prooi probeert te vangen.






Eentje van dichtbij, vol in de druppels dan denk je het zal wel even duren 
voordat dit allemaal weg is. Voordat we er erg in hadden was het weg.






De zon heeft dit deel van het veld bereikt, en we zien het zwartsprietdikkopje
naar boven lopen, we zitten er klaar voor.  Wachten op het vlieg moment.






Dit kan niet lang meer duren, en wij maar wachten, geeft ons alle tijd om foto's
 te maken, we draaien om de zwartsprietdikkopje heen 
om te zoeken naar de rustigste achtergrond. 





En dan denken we dat de zwartsprietdikkopje gaat, niets van dat alles. Maar 
we willen gewoon het moment mee maken dat hij gaat vliegen. En dan wanneer
 we aan het kletsen zijn vliegt het weg. We hebben een prachtige ochtend gehad 
en nemen nog even een boterham, want die hebben we nog niet op
 door alle gezonde spanning.

Datum: 01-08-2015



17 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende beelden. Bovendien laat je heel mooi de invloed van de zon zien. Jullie hadden een zeer goed plek gevonden die prachtige kansen bood. Dit vind ik echt een jaloersmakende serie. Heel knap gedaan.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Echt super, supermooi. Zo wil ik het ook wel! En dan ook nog zo'n hele serie.... Prachtig.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Yvonne,
    het heeft je wel heel wat gebracht om de haan te vroeg af te zijn.
    Wat een schitterende foto's. Het Icarusblauwtje is prachtig, met achtergronden van zilver tot goud. De libel vol met pareltjes - en het dikkopje tussen kristallen glinsteringen. Ook de platen zonder druppels van het dikkopje zijn heel mooi geworden.
    Met recht een schitterende serie.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow.Yvon, wat is dit mooi! je hebt getoverd met het licht en de dauwdruppels. Chapeau!!
    Geen voorkeur, allemaal juweeltjes.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Yvonne,
    Wat een geweldige resultaten. En dat al zo vroeg in de ochtend. Ook voor mij niet echt het favoriete tijdstip om zo vroeg al te gaan fotograferen. Maar deze opnames bewijzen wel dat je dan hele mooie opnames kunt maken. Echt schitterend.
    Je opnames 17 t/m 23 vind ik echt super. Mooi zo met die rustige achtergronden en die fantastische kleuren.
    Die libel met die waterdruppels op foto 11 is best bijzonder, het lijken wel ijskristalletjes. Zo mooi!!
    Misschien dit weekend weer de wekker zetten...?!

    Groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach ja, dat vroege opstaan, hè. Een ramp. Ik probeer dat dan ook tot een minimum te beperken, maar als ik deze mooie plaatjes zie (en die van Loes) dan wordt de verleiding wel heel groot.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige serie Yvonne! Het vroege opstaan vind ik geen probleem, maar de juiste combinatie van omstandigheden en plek heb ik dit jaar niet kunnen vinden. HEt is echt genieten van deze serie en ik waag me er niet aan om er één uit te kiezen als favoriet.

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat vroege opstaan is toch wel de moeite waard geweest! Prachtige foto's!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Yvon, mooi om te lezen zoals je geëxperimenteerd hebt met de standpunten en achtergronden. Heerlijke locatie, de Wieden Weerribben. De zwartsprietdikkop 5de van onder is mijn absolute favoriet. De foto is in balans, harmonieus, heeft een mooi verloop in de achtergrond van onder naar boven en een prachtige lichte sfeer. Gr Jody

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ps: is dit wel de Wieden Weerribben.......?

      Verwijderen
    2. Hallo Jody, dit is niet de Wieden, dit is in het Gooi..Dank je wel voor je leuke reactie.

      Verwijderen
  10. Hallo Yvonne, hoe het komt dat ik nog steeds geen volger was van je blog weet ik eigenlijk niet. Vergeten op de een of andere manier maar nu heb ik de daad bij het woord gevoegd en sta je in de lijst met blogs die ik volg. Je foto's zijn geweldig en het is genieten van deze pareltjes.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Roos, altijd gezellig een volger erbij. De foto's zijn niet altijd van deze kwaliteit, ik plaats ook de "gewone vakantie" kiekjes. Groetjes Von

      Verwijderen
  11. Hai Von, schitterende serie foto's laat je zien. Ben benieuwd of je vaker vroeg uit je bedje kunt komen ;-)

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is toch wel heel erg mooi zeg!
    Superkleuren en werkelijk betoverden plaatjes.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt schitterend hoe jij al die blingbling hebt weten te vangen! dat is iets waar ik een volgende keer ook naar op zoek ga, want ik vind dit sfeertje geweldig!
    Creatieve uitsnedes van de libel, lekker anders dan anders.
    Bij de laatste drie geen dauw meer, maar je hebt het dikkopje wel heel mooi in beeld gezet, lekker de ruimte gegeven.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!