Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Rally Z3 - Eifel weekend - deel 3


Laat ik in deel 3 eerst ons fantastische hotel voorstellen. Wij verbleven deze dagen in
 Hotel de Lange Man in Rohren. De "lange man" heb ik jullie al een klein beetje 
voorgesteld in deel 1.






Het avondeten of het ontbijt staat midden in de eetzaal. Allemaal heel 
overzichtelijk en allemaal even lekker.






En dan staat al het lekkers in het midden, de meloen trok ook zeker mijn aandacht. 
Ook van mijn buurman, we hebben de heerlijkste combinatie's gemaakt
En daar zijn nu net geen foto's van, soms hebben we zo'n lol dat ik dat 
even vergeet.






Het servies met de soep pannen. 
Zo lekker allemaal.

We gaan verder met de zaterdag rally. We zijn geeïndigt in Bad Münstereifel, waar we over 
de L165 langs Schönau, Esch, Fuchshofen ( L73) Antweiler, Münsch, Ahrdorf ( 258) 
aan komen in Blankenheim. Er was me verteld dat ik daar echt het plaatsje in 
moet gaan, daar is niets te veel over gezegd.  






Het schilderachtige stadje Blankenheim is ontstaan in 721 en ligt in het hart 
van de Eifel.






Behalve vanwege de Ahrquelle, de bron van de Ahr, is Blankenheim ook bekend
 door de Heren van Blankenheim,die hier lange tijd geleden, hoog boven de stad, 
hun kasteel bouwden. Het kasteel staat op een zeer steile bergtop. De randen van
 de kasteel muren staan op het randje van de berg. In het begin van de 
twintigste eeuw werd de burcht herbouwd en ingericht 
als jeugdherberg.






En dan gaan we opzoek naar de bron van de rivier de Ahr, we moeten zoeken in 
het midden van het middeleeuwse stadskern. We komen kleine stukjes rivier 
tegen, dan proberen we dat te volgen en dan staat er plots een huis.  We lopen 
maar gewoon omhoog, dan moeten we er vanzelf komen.






We komen leuke pleintjes tegen.....






Weer kunnen we het water volgen...we moeten naar een halfhouten huis 
zoeken in de nabijheid van het kasteel. Maar het kasteel zien we ver
 boven ons...we zijn even de draad kwijt..











En daar is het dan, in een klein hoekje verscholen tussen de vakwerkgebouwen. 
In de bron liggen heel veel € tjes, zal het echt geluk brengen. Had ook nog 
wisselgeld in mijn jaszak, er toch maar ingegooid, 
kwaad kan het niet. 






In dit soort oude steden kan ik wel een hele dag lopen. Wat is er veel te zien, 
zo anders dan hier.






Wanneer we onder de Hirtenturm uit 1548 door lopen komen we in een 
klein steegje terecht.






Op het kruispunt hangt dit speciale klokkenspel....






....met een prachtig uurwerk, waarbij elke dag om drie uur de muziekrol zijn best 
doet om er muziek uit te krijgen.Jullie zien dat het bijna drie uur is. Maar op 
dit moment regent het weer en we moeten best wel een stukje terug lopen 
naar de auto. Helaas het riedeltje niet gehoord.






Snel terug naar de auto. 






Sommige van jullie weten dat ik in Nederland met de rally's gek ben op molens, 
alleen in het buitenland staan er niet zo veel, dus wanneer ik een kerk zie, moet
 ik even naar binnen. Die zijn zo mooi om te zien.






En dan moet ik thuis kiezen welke ik plaats, altijd een moeilijke keuze. Kan er niet 
te veel plaatsen, dan wordt het helemaal zo'n lange zit voor jullie..;-)






En dan komen we ook nog een garage tegen, daar staan al een paar mannen 
van de club, altijd leuk om elkaar weer even tegen te komen. De auto's staan te
 ver uit elkaar geparkeerd om gezamenlijk weer op te rijden.

Via de K69 (51) rijden we verder door Dahlem via de L110 waar we dit prachtige
 landschap tegen komen.






De weg is mooi gelegen en een paar leuke bochten. Nu even een plekje zoeken
 om een landschap foto te maken.





En dat plekje was er, hier kon ik ook een paar ZZZ mooi op de foto zetten, 
wat een bochten werk...






De mannen zullen wel balen dat het zo regent, dan rijden ze duidelijk anders. 
Veiligheid gaat voor.

We rijden verder naar Kronenburg. Advies is om op P4 of P5 de auto te parkeren, 
we willen allemaal zo dicht mogelijk bij de ingang staan. Wat is het op dit 
moment slecht weer.






We zien veel auto's keren om verder te rijden. 






We maken een flinke wandeling naar boven om naar het Kasteel/ruïne
 Kronenburg te komen. De ruïne ligt 90 meter boven het dal van het 
kleine riviertje de Kyll. 







Onderweg naar de ruïne komen we restaurantjes tegen waar echt niemand is. 
Er lopen zelfs weinig toeristen extra rond dan de mensen van de club. 






Ik zie wel een puntje van de ruïne maar dan moet ik van het pad af, we zijn
 duidelijk te ver gelopen, we moeten nu door het gras en over keien verder naar
 boven. Er zal vast een makkelijker manier zijn geweest, zo komen
 we ook boven.






Dan zijn we eindelijk boven,  er is niet veel meer over van de
 hoofdtoren van het kasteel. 






Aan de andere kant staat nog een stuk hoektoren. En hier loop je een rondje en
 zie je ook de andere muurresten. 






Het zal met mooi weer een prachtig vergezicht geven. Maar nu maken we voort 
om weer naar beneden te lopen.






Dit zal de normale weg naar boven zijn, wij lopen de lange en steile trap
 alleen naar beneden. 
Je kijkt zo bij de mensen naar binnen. 






Heb het idee dat er maar twee straatjes zijn, we zijn uitgekomen in een ander
 straatje, maar kan er helemaal naast zitten omdat we de heen weg heel anders 
zijn gekomen dan via de gebruikelijke trap.






Paar details van dit leuke plaatsje.











En dan komt het zonnetje toch nog even door de wolkjes kijken. Precies op 
een prachtig gelegen gras heuvel. 





En zo komen we aan het eind punt van deze zaterdag. Iedereen heeft het op
 zijn eigen manier beleeft, het weer was een grote spel breker, 
maar wat is het er mooi. 

Nu even opfrissen voor het avondeten. We zetten de tv aan, alles is Nederlands, 
wij hebben regen gehad maar over Nederland is een heuse storm gekomen, 
we weten niet wat we zien. Ik kijk gelijk op de mobiel of er iemand heeft gebeld,
 geen nieuws is goed nieuws, alles zal wel in orde zijn.

Datum: 25-07-2015

Deel 4 - Schwammenauel



2 opmerkingen:

  1. Hoi Yvonne, al met al is het een hele leuke reportage geworden. Ik ben dol op Duitsland, inderdaad het pittoreske wat jij heel goed hebt weten vast te leggen én ook de eetcultuur. Gezien jouw foto's hiervan heb jij daar, denk ik, ook een zwak voor. Erg leuk om te volgen! Hartelijke groetjes, Jody

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Yvonne,
    Wat een prachtige foto's!! Echt een schitterend gebied met hele mooie en bijzondere huizen. Dit laat je dan ook uitstekend zien met deze foto's. Ook het eten ziet er prima uit. Kijk dat zijn nog eens uitjes!!
    Ik heb daar jaren geleden een oefening gehad toen ik mijn militaire dienstplicht vervulde. Een fantastische ervaring van die Eifel die ik nooit zal vergeten. Want wat is het daar mooi en wat zijn de mensen er ook ontzettend gastvrij. Daarom leuk Von om jouw opnames hiervan zo voorbij te zien komen.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!