Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Blauw


Ik heb jullie een blogje Rood met zonnedauw,  Wit  met de margrietjes laten zien
 en nu blauw van de grasklokjes en korenbloemen. 






Allemaal foto's uit 2014, die blijven dan liggen omdat ik er niet aan toe gekomen 
ben, een paar maanden later de korenbloemen plaatsen terwijl ze er niet eens meer
 zijn en van de grasklokjes zijn het er net niet genoeg voor één blogje en ze paste 
toen ook niet in het blogje van de zelfde dag waar hele andere foto's 
zijn gemaakt.






De grasklokjes stonden daar heerlijk in de wind, paraplu gebruikt om de wind 
een beetje tegen te houden, maar dat heeft niet echt geholpen, gelukkig zijn 
de foto's met de mier gelukt.






Een grasklokje die nog moet ontwaken....






De korenbloem is een heel ander verhaal.






Zal maar meteen vertellen dat ik geen groene vingers heb. Ik heb twee bakken gekocht, 
kleine plantjes in de bak geplaatst, heel niet naar de afstand gekeken op het 
kaartje, er stonden er veel te veel in voor de mooie foto.






De bakken staan op balkon en in de avond met de ondergaande
 zon, was er een mooie gloed zichtbaar op de bloempjes.






Ik ben me maar een beetje gaan bezighouden met de detail van de korenbloem, 
de foto's met meerdere korenbloem er op zijn allemaal in de prullenbak 
terecht gekomen.






Door de bomen van de buren had ik wel bubbels in de foto. Deze foto kon ik 
alleen maken door de andere korenbloemen weg te knippen.






En omdat ik niet al te voorzichtig ben knakte er wel eens een, ik over het 
randje van het balkon hangen en ook hier een kleine bubbel.






En wat is binnen kant mooi van de korenbloem.






De kleuren van de Nederlandse vlag heb ik even voorbij laten komen. En zo zijn 
er weer een paar mapjes van vorig jaar gebruikt. 


Datum:
Grasklokje 31-08-2014
Korenbloem 22-06-2014

13 opmerkingen:

  1. Mooie serie, Yvonne. Het eerste grasklokje vind ik prachtig qua compositie en harmonie. De eerste 2 foto's van de korenbloemen vind ik ook erg knap: door de prachtige kleuren en de knappe compositie. Goed gezien! Groetjes, Jody

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi, Von. De eerste 4 zijn mijn favorieten. Je hebt nou wel de kleuren van de vlag voorbij laten komen, maar waar blijft het oranje? Fijn weekend. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een kleurrijk blog, Yvonne.
    Twee keer blauw, maar heel verschillend. De klokjes zo heel teer - prachtig met die mier erop.
    De korenbloem heel uitbundig - vrolijk. Foto 5 en 7 zijn daarvan mijn favoriet.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super lief en zo mooi.
    Een serie om te zoenen.

    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb net de afleveringen Rood en Wit bekeken. Ook heel mooi, maar blauw is meer mijn kleur.... Je eerste klokjesfoto vind ik meteen de mooiste (van de klokjes). Van de Korenbloemen vind ik #5, 6 en 7 echt toppers. #9 en 10 mogen er ook zijn.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De klokjes staan er fraai op, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar foto 2 en 3. Van de korenbloemen spreekt foto 10 mij het meest aan.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ontzettend mooi Yvonne. De grasklokjes heb je er heel fijntjes op staan en de korenbloemen juist heel uitbundig.
    Leuk idee, zo'n blog met één bepaalde kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Von,

    Een schitterende serie. Goed idee om de kleuren bij elkaar te zetten. Het spat echt van mijn scherm af en al helemaal op de Ipad. Meestal vind ik foto's met twee onderwerpen niet zo heel mooi, maar foto 3 is wel een topper in deze.
    Erg kanp dat je de mier er zo lekker scherp op hebt staan.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vroeg me echt af wat blauw zou laten zien... ja ik was natuurlijk vergeten dat de grasklokjes nog bij jou in een mapje moesten staan en van de korenbloemen wist ik niets.. Leuke verrassing dus!
    Grasklokjes stonden echt heen en weer te waaien, dus knap werk, vind ze stuk voor stuk erg mooi.
    Met de korenbloemen ben je lekker creatief bezig geweest, daar ben jij toch wel erg goed in, 5-9-10 vind ik mooiste.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Yvonne,
    Wat is dit mooi zeg. Prachtig met dit soort kleuren.
    Je eerste 3 opnames vind ik echt te gek. Wat een plaatjes zijn dat. Die kunnen zo aan de muur.
    Dikke complimenten Von!!

    Groetjes en een fijne zondag,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig!
    Vooral de foto's met mier m.n. foto 3, erg mooi en foto 10 van de korenbloemen.. Bij de laatste foto's lijkt het wel of je door een kaleidoscoop kijkt! Idd wat een mooi hartje.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig al dat blauw Von :-)
    Foto 4 is in deze mijn absolute favoriet.
    Uiteraard zijn ook alle andere prachtig om te zien.

    Groet,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wie wat bewaart, die heeft wat. De grasklokjes staan nu ook in bloei, dus mooi gepland! Leuk met de mier erop. dat zal lastig geweest zijn in de wind, maar ze zijn mooi geworden met dat zachte groen in de ondergrond. Met de korenbloemen ben je heel anders aan de slag gegaan. Leuk. Ik wist niet dat die ook voor bakken te koop waren.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!