Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Pas de Calais - Deel 4


In deel 3 was het einde van onze gezellige lunch op de stenen. Daarna de macro op de camera gezet en gaan spelen met de kleine steentjes, kleuren in de stenen, vormen die ik kon vinden en de zeesnoepjes.  

Op de dikke stenen sta ik in de moeilijkste houdingen, de stenen liggen natuurlijk nooit op een plek waar ik er makkelijk bij kan. Weer een paar blauwe plekken erbij.

Ik zie in deze serie heel veel IKEA foto's te voorschijn komen. Er komen zeker een paar foto's op mijn kaartjes site te staan en bij werk aan de muur. 

Dag 3: Audresselles - Macro strandje

In deel 1  zie je een zonsondergang in Audresselles.
In deel 2 zie je de beelden in Audresselles met het spelen met lange sluitertijd





In de stenen kom ik de vreemdste vormen tegen. Een mooie pentekening had 
ik in gedachten in het zwart wit, alleen ik heb op het moment alleen Elements 
en ik ben er nog niet uit hoe ik een mooie zwart wit foto kan maken. De 
stappen die in Elements zitten daar ben ik zelf niet zo te vrede over.






Hoe ontstaat het toch na al die jaren, hoe komen die verschillende kleuren 
in de mooie stenen. Heb het geprobeerd om het op te zoeken, helaas niets
 over kunnen vinden. Wanneer iemand het weet 
hoor ik het graag.


Ronald Hofmeester heeft het antwoord voor me door gemaild. Dank je wel.

Hier is het antwoord:
Je hebt losse sedimenten en sedimentgesteenten. Losse sedimenten zijn zand en klei. Als deze sedimenten vast zijn noemen we dit de sedimentengesteenten, een voorbeeld is zandsteen, leisteen, steenkool, mergel et cetera.
Je kan aan de  gelaagdheid zien of iets een sedimentgesteente is. Bij elke overstroming van de rivier of van de zee ( eb en vloed) blijft een klein laagje slib achter. Dat dunne laagje slib vormt op den duur een gesteente. Genetisch zijn er drie subgroepen te onderscheiden:

1. De klatische sedimenten: voorbeeld hiervan zijn leisteen en zandsteen
2. De organogene sedimenten: een voorbeeld hiervan is steenkool
3. de chemische sedimenten: voorbeelden hiervan zijn hout en kalk, dit is neergeslagen uit verzadigde oplossingen.

Alle sedimentgesteenten ontstaan per definitie in dalingsgebieden






Deze steentjes zag ik liggen toen ik met de lange sluitertijd  foto's bezig was, dus 
even terug lopen en kijken of het nu nog zo leuk is.






Het water komt nog even in beeld, wat zijn de kleuren toch mooi
 in dit gebied. 






Van deze steentjes had ik een paar verschillende foto's gemaakt met het scherpstelpunt
 elke keer op een ander steentje, en deze is het geworden.






Gescheurde stenen, de raarste beelden zie ik in de stenen,  Het middelste gedeelte
 wat een andere kleur heeft, sprak mij aan. 






Bij deze het zelfde, hoe komt het toch dat er plotseling een hele andere kleur
 en vormen tussen zit. Misschien is het een heel simpele antwoord.
 Ik weet te weinig over stranden en zeeën.







In een klein kuiltje zijn er stenen achter gebleven. Kan zo de hele middag wel 
door gaan. Ben duidelijk te laat begonnen met de macrolens. 






We worden alle drie een beetje moe.
 De dagen zijn intensief en lang.






Nog even een paar kiekjes van de schelpen met de zeepokken er op. Het valt me 
mee hoe het stinkt wanneer het water gezakt is.






Rond de klok van half vier besluiten we om te stoppen. We willen vanavond nog even
 naar de Cap Blanc Nez en we moeten nog eten.  Wanneer we naar huis rijden
 nemen we nog een ijsje en we voelen regendruppeltjes vallen, is dit het begin van
 het slechte weer waar de buienradar ons voor gewaarschuwd heeft. Ik hoop het
 niet, maar vanavond blijven we thuis. En wanneer we op de bank zitten
 zien we dat het weer opklaart, alleen nu is het te laat om nog te vertrekken. 
We willen toch alle drie de Cap Blanc Nez zien met de zonsondergang.

Datum: 29-04-2015

5 opmerkingen:

  1. Met de macrolens in je hand ben jij volgens mij toch het meest in je element ;-)
    Heel mooi om al deze steentjes voor jouw ogen ( lens) te zien, en ik krijg meteen zin om hier weer een paar uur te gaan spelen!
    Mijn favorieten zijn 5, 6 en 9 en ook de schelpen met zeepokken vind ik erg mooi.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De meeste mensen zouden achteloos aan al die stenen voorbij lopen. Ik niet in de laatste plaatst. Jij laat hier hun ongelijk zien. Ik vind het een steengoede serie met 4, 6 en 10 als mijn persoonlijke favorieten.

    Gr, René

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Yvonne...
    pracht details opname, stenen zij idd erg mooi van kleur..
    ben helemaal verrukt van je 2 laatste foto's! helemaal top!

    lg. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijke speeltuin voor fotografen was het. We hebben ons daar heel wat uurtjes vermaakt. Mooi de warme rode en koele grijze tinten van de stenen door elkaar.
    Maar de mooiste vind ik de laatste twee van de schelpen met zeepokken. Lekker zachte achtergrond heb je daar.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!