Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Magic

Wat ga je doen wanneer je net van de prachtige Opaalkust terug bent. De boshyacinten, daslook en de lelietjes van dalen staan in de agenda. Leuk macro, dat betekend lekker op de buik tussen de geurende bloempjes, bij de daslook een beetje meer afstand houden zodat Loes d'r auto niet zo stinkt als die ene dag dat we naar het Hallerbos zijn geweest.

Gelukkig hebben we deze bloempjes in onze "achtertuin" staan van Natuurmonumenten en zo gaan we samen naar het prachtige gebied wat we hier hebben.

Loes heeft er ook zin in, macro is toch wel een favoriet van ons, dat wordt weer een gezellig dagje.



We rijden naar Gooilust waar we de Lelietjes van Dalen en de Boshyacint op de
 kiek gaan zetten. En met de woorden dat dit veel makkelijker is dan landschap 
gaan we aan de gang. En daar vergissen we ons in, ook dit is zoeken naar het 
juiste beeld. Heel langzaam komen we er weer in, op dit veldje staan
 verschillende kleuren. Het betoverd ons gewoon en even zijn we alle
 twee heel erg stil, dat is een goed teken.






Ik probeer ook de roze en witte boshyacint op de foto te zetten, maar de 
paarsblauwe die komen het mooist uit, volgend jaar beter mijn best 
doen op de andere kleuren.






We moeten onze dag in drieën delen, rond de klok van 12 uur gaan we naar 
de Lelietjes van Dalen.






En wat hangt hier een aangename geur, zalig is dit, hier wil ik wel de hele 
middag rond hangen. Doe nu graag mijn hooft tussen deze bloempjes.  Wat me 
wel opvalt dat de steeltjes nog niet zo lang zijn, een paar komen boven de grote 
bladeren uit. In 2013 waren ze hoger, misschien zijn we
 iets te vroeg. 






En dan gaan we naar Spanderswoud, de daslook ruikt minder aangenaam maar
 het heeft  zo'n mooi bloempje. Moet soms even een beetje afstand nemen, 
ben nogal gevoelig voor geuren....






En ondanks alles, geur, de daslook is moeilijk te bereiken door een boomstam, 
maak ik van de daslook de meeste foto's.






Vol in beeld, met z'n allen...






...dat is niet zo moeilijk, zo veel staan er op elkaar gepropt....






....of net in de knop.






Maar we willen een keer iets anders, maar wat is "iets" anders. Ik weet dat ik 
tegenlicht foto's meteen weg doe de prullenbak in, deze sprak mij wel aan. 
Niet helemaal wit, maar hier en daar een bruinachtig tintje. 






Gevangen in de bladeren van de andere bloempjes. Toen ik deze maakte was
 het nogal donker op dit plekje, maar toen kwam het zonnetje even erbij en 
daar was het betoverde licht.






Een daslook bloem in de bokeh bubbel, ook altijd een heel gezoek om dit
 te vinden. De goocheldoos is weer gevuld met magic toverstafjes.






En zo is er weer een dag voorbij. De auto stinkt gelukkig niet naar de daslook, 
volgend jaar gaan we ze zeker weer opzoeken.

Datum: 10-05-2015

15 opmerkingen:

  1. Hoi Yvonne,
    Wat ontzettend mooi. Schitterend om te zien hoe je het licht zo mooi achter de bloemen hebt en daardoor ook hele fraaie kleuren in je achtergronden weet te krijgen.
    Vooral je eerste drie opnames vind ik erg mooi met die lila kleuren van die boshyacinten tussen al dat groen. Heel mooi gedaan!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha Yvonne ik vind je titel (Magic ) wel aan de heel bescheiden kant.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wonderful macros. A joy to watch.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Von, Je hebt de titel goed gekozen. Het is Magic!
    Wat gezellig om samen met Loes weer helemaal voor de macro's te gaan ;-) Ik wist niet dat het daslook zo veel geur verspreid. Weer wat geleerd.
    De allermooiste foto's vind ik foto 2, 5, 9 en 12.!
    groetjes en fijn weekend,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een beeldschone serie, Yvonne.
    Hoewel je de boshyacint en de lelietjes-van-dalen er heel mooi op hebt staan, spreekt de serie van de daslook mij het meest aan. Wat een verschillende foto's heb je daarvan gemaakt, de een nog mooier dan de ander. Heel creatief gedaan.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. altijd genieten als ik hier langs kom! mooi hoor met die zachte wazige achtergronden.
    groetje, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was heerlijk om weer met de goocheldoos op stap te gaan, en jouw toverstafje heeft het weer heel goed gedaan.
    Vooral de lelietjes vind ik prachtig en sfeervol, en ik ben ook onder de indruk van je daslook, dat wilde bij mij helemaal niet lukken. Jij hebt echt het sfeertje te pakken en nr 12 met het kader van groen is super!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Von,
    Wat een betoverende beelden. Het lijkt er wel op dat je hart vooral hier ligt. Ook al kost het dan wel wat tijd , het resultaat is absoluut de moeite van het bekijken waard. Hele sfeervolle beelden.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo Von heb jij even mooi getoverd ;-)
    Van de hyacintjes vind ik nummer 3 het mooist. De lelietjes zo lastig om te fotograferen zijn sfeervol. Het daslook wat bij mij vorig jaar maar niet wilde lukken heb je prachtig gefotografeerd. Mooie achtergronden en kader. Magic!
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Very nice shots! great tiny white flowers

    xoxo, Juliana | PJ’ Happies :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je kunt aan je foto's zien dat hier echt je hart ligt op fotogebied. Wat een prachtige serie! De foto's van de daslook vind ik het meest geslaagd. Je hebt daarmee een prachtige sfeer neergezet.

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie serie, hoor. Vooral de LvD-tjes en de daslook en van de laatste dan weer de tegenlichtfoto. Die springt er echt uit.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi gekozen titel, deze serie heeft inderdaad wel iets magisch, sprookjes achtig, mooi met scherptediepte gewerkt.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige plaatjes heb je gemaakt, het is een genot om je blog te bekijken en zo heb ik ook weer inspiratie opgedaan, groeten Adria

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Stuk voor stuk juweeltjes, Von. Elke keer denk ik, mooier kan het niet.En dan volgt er toch weer een nieuwe verrassende serie. Favorieten kiezen is moeilijk, maar ik ga uiteindelijk voor 1,3,4 en 8. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!