Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Blue miracle


Het is weer maart, en die roert zijn staart, en dat gebeurt zeker bij de heikikkers, 
de mannetjes krijgen hun balstkleur, ze worden blauw. Omdat ze zo verlieft zijn. 
Vorig jaar de eerste blik mogen werpen, samen met Gonnie en Loes, en
 dit jaar gaan we weer.






Samen met Elly, gaan we richting de heikikkers. Rond de klok van twaalf uur zijn
 we op de plek van bestemming. We horen ze wel, maar waar zitten ze...het zijn
 er niet zoveel, of zal het nog te koud zijn. En net als vorig jaar komen ze in de
 middag een beetje naar boven, het zonnetje laat zich ook meer zien. We boffen 
maar met de blauwe jongens. 






Omdat we vorig jaar een hele constructie hadden bedacht om geen natte 
voeten te krijgen, hebben we dit jaar alle drie een waadpak aangeschaft.  Het was
 voor mij even wachten op het pak, met maat 37 schoen, is die maat nergens
 op voorraad. Ook wij kleurde dit jaar naar een ander kleurtje, wij werden groen. 






Nu konden we met onze bibs in het water zitten om iets minder van de pijpenstootjes 
last te hebben. Ik heb het water wel even gevoelt, het kroop heel langzaam naar 
beneden omdat ik graag op mijn zij fotografeer. Gelukkig alles extra mee
 genomen, geen probleem van maken, met deze prachtige kikkers 
voor je vergeet je alles.






Wat is het een tijd terug dat ik de 400mm op de camera had zitten, ik denk bij de
 flamingo's. Ook al is de afstand niet groot tot de kikkers, de kikkers zijn zo klein, 
moet ik de foto flink croppen om de kikkers mooi in beeld te krijgen, anders
 zie je alleen maar pijpenstrootjes. 




En hier ga je natuurlijk voor, je moet er even een stuk voor rijden, maar dan 
heb je ook iets moois.






Een paar kikkers in een andere uitsnede. 
Wat veel pijpenstrootjes. ....






Heb nu op een briefje geschreven, dat wanneer ze tussen de pijpenstrootjes 
zitten, hoef ik geen foto te maken. Die gaan toch allemaal de prullenbak in.






De foto's wanneer ik de ogen niet zie, hoef ik ook niet te maken. Die halen 
de blog ook niet.






Dat wordt volgend jaar veel minder uitzoeken, ik zal zeker weer proberen om een 
lokroep op de foto te krijgen. Heerlijk die bolle wangen. 






Elly maakte deze foto van de groen gekleurde kwakende....kikkers.

Het was weer een super gezellige dag, gaat veel te snel voorbij, kletsen veel 
te weinig bij, omdat we veel te druk zijn met de kikkers. 
We kunnen echt wel stil zijn....

Datum: 16-03-2015

15 opmerkingen:

  1. Prachtig die blauwe kikkers, jammer dat ze maar een paar dagen zo blauw zijn, dan moet je echt die ene kans benutten.
    Hebben jullie prima gedaan, levert een mooie serie op.
    Ik ga duimen voor mijn kans volgend jaar...
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto zo met z'n alle in het water. Prachtige foto's zijn het geworden. Nooit geweten dat ze blauw werden, weer wat geleerd. :D

    Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooie foto's ,vooral die met de drie paar oogjes ! Groeten Adria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie serie. Foto 1 "de blaaskikker" is voor mij de winnaar alhoewel de laatstse van "kwik kwek en kwak" er ook mag zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook dit jaar heb ik ze weer gemist. Maar des te meer is het genieten van jouw foto's. En met een hele leuke afsluiter!

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige serie Yvonne.
    Bij sommige een prachtige uitsnede gekozen.
    Mooi ook de reflectie er bij.
    De laatste foto vind ik wel geweldig hoor, jullie zo met z'n drieën op een rijtje.
    Ik wens je fijne paasdagen.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Yvonne!!
    Hele mooie foto's!! Geweldig die koppies met die grote ogen zo boven het water.
    Grappig ook die kwakertjes op die laatste foto, een mooi stel bij elkaar hoor!!

    Groetjes en fijne paasdagen,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben bang voor kikkers dus voor mij is de laatste de topperfoto!!
    (ik neem tenminste aan dat ik voor die kwakende kikkers niet bang hoef te zijn!)

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Yvon, Wat een mooie foto's weer van de Heikikkers vooral de foto's 2, 6, 7, 9, 10 vind ik super.
    En de uitsmijter, die komt me wel bekend voor ;-)
    Fijne Paasdagen!
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super serie Von,
    En die laatste foto, tja dat zijn geen echte heikikkers maar echte ninja turtles ;-)))
    Dikke complimenten voor het geheel.

    Fijne dagen en LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Von,
    Deze kikkertjes spreken tot de verbeelding. Velen willen ze graag eens zien, velen willen ze graag eens fotograferen. Maar wat is het lastig. Jullie hebben alle inspanningen beloond gezien met geslaagde foto's. Nu weer wachten op volgend jaar en dan maar hopen op de ideale omstandigheden. De afsluiter mag er zijn.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Stuk voor stuk prachtige foto's, Von. Je hebt het erg mooi gedaan. Bijzonder mooie kikkertjes ook. Ik heb me er nog nooit aan gewaagd, maar wie weet komt dat nog eens. De laatste foto is natuurlijk onbetaalbaar. Die zou je toch zo uitvergroten. Fijne Paasdagen. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi hoor..................
    Prachtig, vooral de laatste foto van de drie grote
    groene kikkers....jullie hebben er wat voor over!!
    maar goed op het strand ook prima te gebruiken lijkt mij!!
    hele mooie serie Yvonne..
    prachtig...diepe buiging!!

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zag ze bij de andere al voorbij komen maar ook hier een aantal prachtige platen van deze kikkertjes.
    Het was even moeite doen maar.................. dan heb je ook wat :-)

    Groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat was het weer een leuke dag, en onze waadpakken deden uitstekend dienst. Zo langzamerhand zijn we echt op alles voorbereid ;-)
    Ook hier een heerlijke kikkerserie, dat is weer even lekker nagenieten!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!