Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Lentesfeer


Na een paar uurtjes met de sneeuwklokjes bezig te zijn geweest, gaan we naar
 de krokusjes op Gooilust. We zien al veel velden helemaal vol staan, 
maar zo dicht langs het voetpad,  daar zullen we maar niet neerstrijken.  
 We vinden een veldje met een sloot naast ons en langs dit pad zullen vast
 niet veel mensen lopen. 






Ik duik gelijk de krokus in, spelen met de blaadjes, een beetje abstracte 
foto's probeer ik er van te maken, weinig scherpte, ik weet het, ik kan het
 weer niet laten om gek te doen.






Dan iets meer van de krokus, de gele meeldraden wil ik proberen om ze 
mooi in beeld te krijgen, het waait wel iets, dan er maar een 
paar maken.






Had de smaak te pakken met de gele meeldraden, nu nog verschillende kleuren
 bloempjes vinden. Zal het leuk staan om ze naast elkaar te hangen
 tegen de muur..??










Plots staat er een meisje naast me, die verteld me even luid en duidelijk dat ik de 
krokus aan het plat maken ben. Ik lig op het fietspad en lig totaal niet op de
 krokus, alleen het bekkie al, ze zal het me wel even vertellen. 






Duik natuurlijk niet alleen boven op de krokus, probeer ook totale krokusjes
 te nemen, waar ligt de lijn, steeltje er helemaal op, net er af, ik doe 
maar weer wat.






Het pakt gelukkig allemaal goed uit, de achtergrond werkt goed mee, er staat
 een grote boom achter me die met de zon speelt, en waarvan ik kan 
profiteren met zijn schaduw.






Een doorkijkje met veel schilderingen, naar mijn idee iets te druk, maar ben wel
 blij dat ik het weer gevonden heb.





Datum: 08-03-2015

13 opmerkingen:

  1. Hoi Yvonne..............

    Hele mooie serie, jij bent al verder dan mij... ik heb mijn draai in de macro wereld nog helemaal niet
    gevonden, moet er altijd eerst weer een beetje inkomen...maar inspiratie doe ik hier wel op...
    prachtige opname en iedere foto is vanuit een ander oog- en stand/ligpunt...superrrrrrrr

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Yvon, Blijf maar lekker doorgaan met "gek te doen" Je foto's zijn weer verrassend.
    De kleuren van foto 1, 4, en 6 vind ik erg mooi en foto 9 met schilderachtig effect weer helemaal mooi!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Von,
    De macrowereld is toch wel bijzonder. Inspiratie en mogelijkheden te over. Er is ruimte voor experimenteren, soms met veel mislukkingen, soms met succes. En dan is het nog een kwestie van smaak wat je mooi vindt.
    Van deze serie vind ik nr 1 en nr 7 het mooist.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Yvonne....weer een mooie, kleurrijke serie! Je bent gewoon aan het schilderen met al die kleuren!
    Ik heb er weer erg van genoten!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jouw eigen visie van de lente in macrofotografie. mooie zachte kleuren en heel sfeervol. voor mij zijn het knappe aquarelschilderijtjes :-)
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's Yvonne!
    Heel zacht, zou ze zo aan mijn muur hangen.

    Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit zijn geweldige foto's van de krokus.
    Mooi soft, prima gefotografeerd Yvonne.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Von,

    Ik heb juist het idee dat je minder gek doet dan in het verleden. Ik moet zeggen, dat ik deze serie wel heel erg mooi vind hoor.
    Prachtige zachte kleuren en vooral een heel mooi verloop van de kleuren. Het vloeit in elkaar over.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooie sfeervolle serie, Yvonne.
    Foto's 5 en 9 zijn mijn favorieten.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een fantastische serie, Von. 1 en 7 zou ik best aan mijn muur kunnen zien hangen. Maar ja, 9 heeft toch ook die pretentie. Jij vindt 'm misschien te druk, maar hij is wel intrigerend, vind ik. Kortom: erg mooi allemaal. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige sfeervolle krokuskiekjes, stuk voor stuk. Mag hier graag naar kijken, echt veel mooier dan je sneeuwklokjes uit je vorige blog.
    Groeten, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hele mooie foto's weer, stuk voor stuk zijn ze prachtig ! De kleuren heb je weer heel mooi vastgelegd, groeten Adria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben ook een ochtend op Gooilust geweest, maar helaas was het toen een grijze dag. Maar ook als het zonnig was geweest had ik vast niet zulke fraaie beelden kunnen maken als hier op jouw blog. Complimenten! Als ik dan toch een een paar eruit zo moeten kiezen dan ga ik voor foto 1 en 6.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!