Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Misty morning


Wat is het vandaag een kleine wereld. Afgelopen weekend hopen we een
 klein beetje op sneeuw, helaas valt het hier in het Gooi weer niet. De maandag 
maakt een hoop goed. Zie uit het raam bij het wakker worden dat het om 
de lantaarnpaal mistig is. Snel aankleden want een klein beetje wind 
en alles is weer weg.






Ik begin gewoon bij het begin, de sloot waar ik elke dag langs rij is nu
 zo anders. Lopend geniet ik er nog meer van. De buren komen al vragen wat
 ik ga doen in die mist. Ik krijg de opmerking van "Je ziet nu toch helemaal 
niets" , nee dat is waar, maar voor de fotografie zo'n leuke uitdaging
 om er iets van te maken. 






Dan loop ik door naar de Kromme Rade ( paaltje 7) en de Lambertszkade. 
Moet nog uitkijken dat ik niet door een auto aangereden wordt. 
Het zit echt pot dicht. 







Bij de Horndijk aangekomen, ga ik de Lambertszkade op.  Aan de ene kant 
heb ik dan de Loenderveenseplas en aan de andere kant de Wijde Blik. Daar 
moet een stukje zijn waar ik de overhangende bomen in het 
water kan nemen.






Maar dat valt even tegen. Ben best wel een stukje de Lambertszkade opgelopen
 maar overal had ik last van takken er voor. En wat een onaangename geur hangt 
hier, en dat op de vroege morgen. Het is hier erg druk met honden die vooral
 in het begin van het looppad hun behoefte doen. 






Ik loop weer terug en loop een stukje de Horndijk op om te kijken of 
er op de Loenderveenseplas nog iets is te zien. 
Of juist niets....






Dan naar de Kromme Rade, daar is het een grote glij partij. Dit pad is niet verhard 
en een en al blubber. Hier kom ik niemand tegen. Nu moet ik goed uitkijken waar
 ik loop om niet onder uit te gaan. 't Hol is prachtig in de mist. Alleen kan niet 
overal staan, zoveel water ligt er de oppervlakte, het riet is niet helemaal plat 
dus ik weet niet wanneer het water begint, blijf op een veilige 
afstand van de sloot. 






De Vuntusplas heeft meer mogelijkheden, moet soms wel op omgevallen
 bomen klimmen, om de foto te maken die ik zie. 






De vogeltjes vliegen om me heen, wat is het stil hier. En dan zo genieten 
van de mist. 








Maak nog een paar foto's en dan weer richting huis, begin koude 
vingers te krijgen.








Bij het terug lopen zie ik weer hele andere beelden dan toen ik hier langs 
liep op de heen weg. Hier is nog een beetje te zien wat voor
 een glijbaan dit pad is.

Waar ik ook aan zat te denken, ik heb voor het jaaroverzicht in ieder 
geval al een paar foto's in januari...;-)

Datum: 19-01-2015

12 opmerkingen:

  1. wat een heerlijke sfeer daar zou je alleen al voor gaan .dit is genieten maar wel heel koud.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijzonder sfeervol. Ik heb er zelfs niet aan gedácht om te gaan fotograferen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook heerlijk om met mistige omstandigheden er op uit te trekken. De stilte van een kleine wereld is echt genieten! Jou heeft het in ieder geval een sfeervolle serie opgeleverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi als je een natuurgebied zo dichtbij hebt. De mist is inderdaad mysterieus. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige minimalistische foto's Yvonne! Met de mist weet je een heerlijk mysterieus sfeertje te scheppen. Knap gedaan.
    Groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De moeite waard geweest om je bed uit te komen :) mist geeft zo'n mooi sfeertje en in zw ziet het er top uit. foto 1 - 4 - 7 - 9 - 10 zijn mijn favorieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We hadden zeker hetzelfde idee, Yvonne. Hele mooie serie. Wat was het mistig, hè. Ik ken de Lambertszkade omdat we er van de zomer gefietst hebben (kwamen nog langs jullie haven). Toen vond ik het al zo'n onmogelijk pad. Ik kan me er dus iets bij voorstellen. Foto 1 en 10 vind ik de mooiste omdat er nog een heel klein beetje kleur in zit. Mooi die fragiele pasteltinten. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastische mistsfeer foto's! Echt genieten. Je ziet niets zeggen ze, maar dat is natuurlijk niet waar. Prachtig gedaan Yvon. En misschien vind ik foto 9 wel het mooist vanwege het minimalisme! Subliem.
    enneh......vandaag de sneeuw opgezocht??
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het valt niet mee de mist zo te vangen dat het beeld ontstaat dat je voor ogen hebt. Het is inderdaad een kleine wereld met een grote rust en soms wat geluiden van bijvoorbeeld overvliegende vogels. Mooi vastgelegd.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een goed idee zeg, zo'n mistwandeling gewoon thuis om de hoek! Door je beschrijving weet ik precies waar je geweest bent, maar uiteraard herken ik de plekken nauwelijks.
    Je eerste foto vind ik de allermooiste, prachtig licht en heel subtiel nog een beetje kleur er in.
    Nummer 4 van de omgevallen boom is ook een van mijn favorieten.
    Ik weet nu waar ik zijn moet als het weer mistig is, dankjewel ;-)

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zo'n mistige ochtend, als je niet de weg op hoeft natuurlijk. De bekende wereld ziet er opeens anders uit. Mooie openingsfoto Von. Fijn plekje voor dit soort foto's. Ook de 4e waar de boom in het water ligt is mooi. Was er niks met dat fuutje te doen? Lijkt me wel leuk iets dichterbij en dan in die lege omgeving. Foto 9 lijkt me beter uitkomen in zwart/wit, wordt hij mooi grafisch van.
    Mogelijkheden genoeg zo lekker dichtbij huis.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie verstilde beelden. Vind vooral de bomen die in het water gevallen zijn wat extra's hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!