Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Doodshoofdaapjes in Apenheul

Vorig jaar een abonnement genomen op de Apenheul, het werd wel weer een keer tijd om er heen te gaan. Met mijn verjaardag was de Apenheul in herfst kleuren getint en nu een dagje in het groen. Het is nog vakantie we zijn dus er benieuwd hoe druk het zal zijn. We parkeren vooraan op de parkeerplekken, en het is inderdaad nog niet zo druk. 

Loes was nog nooit in de Apenheul geweest en was gelijk helemaal weg van de Doodshoofdaapjes. Wat begrijpelijk is, het zijn ook schatjes. Het is de eerste apen soort wat je tegen komt en we waren er niet meer weg te slaan. In de auto hadden we al besproken dat we het allemaal rustig op ons in zouden laten werken en dan pas de camera te pakken.






Dat liep allemaal even anders. Het was gelijk aan de gang en we maakte 
weer veel te veel foto's. Ze zitten ook geen seconde stil, het blijft een kleine
 gok of dan alles wel scherp is.







Rond de klok van 11 uur was het voedertijd en gelukkig was er ook iets op de
 grond gevallen, al de aapjes zaten boven in de boom bij de voederbakken. En 
wij lopen niet verder om even bij de andere apen te kijken, hier vinden 
we het veel te leuk.







Sommige aapjes zitten even stil en kijken je aan, met een vraag "ben je hier 
voor mij..??" Dat geeft ons de kans om even een
 foto te maken. 







We hebben een open plekje gevonden waar een boomstam ligt en veel 
restanten fruit. Statief kan op de muur staan, is het pootje niet zo lang, kunnen
 er geen mensen over struikelen. In sommige parken mag je die niet eens 
gebruiken. Gelukkig hier wel, we hadden het echt nodig met deze 
sluitertijd tussen de bosjes. 







Het weer is verder goed, geen felle zon, beetje bewolking en we hebben een 
paar drupjes gehad. Eigenlijk een prachtige dag om naar
Apenheul te gaan.







Kijk toch eens naar mij, ben ik niet lief...?? het zijn schatjes om te zien.
 Zulke kraaloogjes...







Met een veertje spelen van de struisvogel is ook heel leuk, gaan ze
 gekke bekken van trekken.







Kleine meningsverschil tussen twee aapjes, duidelijk te zien aan het hoofdje 
dat meneer het er niet mee eens is.







Krijg Loes niet meer mee om de rest van de Apenheul te laten zien. Nog even dan, 
we maken er nog een paar en hebben afgesproken dan we aan het het 
van de middag weer terug gaan. 







Gelukkig hebben we nog meer leuke aapjes gezien, maar bij deze foto had
 ik gelijk een kaart in gedachten....




...is te vinden op Incanto Images kaartenshop. 


Datum: 11-08-2013

13 opmerkingen:

  1. Ha Yvon,
    wat een feest toch weer die Apenheul. Je enthousiasme spat er af. Waar ik vooral weg van was waren foto 7 en 10 En je kaart!!!ENIG!
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige aapjes! Die foto met het veertje
    ben ik echt helemaal weg van.

    Kimberley

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie en vertederende foto's. Je kaart is helemaal top! Groet Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hoeft niet te vragen of dat het wel leuk was,het spat er vanaf ,het veertje en de kaart die zijn voor mij wel het mooist.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige serie waarbij ik de laatste twee voor de kaart het mooist vind. En de kaart, die is heel mooi en ontroerend, eigen tekst?
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattig aapje. Grote aaibaarheidsfactor.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Von, je serie is schattig en mooi. Dat aapje met het veertje, [rachtig. En, ik mis het aapje van je kopfoto, echt waar. Die mag je van mij echt terugplaatsen.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi, ik was er inderdaad niet weg te slaan, vind ze zó schattig! Genieten dus van deze foto's, dit keer niet je herfstkleurtjes, maar wel weer prachtplaatjes! ik smelt bij de blik van nr 7, schitterend.
    Grappig dat we toch allebei weer heel andere foto's gemaakt/geplaatst hebben, alleen nr 5 is bijna hetzelfde.
    Ik verheug me al weer op een volgende keer!
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach, wat een snoepies. Mooie serie,Von. Foto 7 is mijn favoriet. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nice pictures of this charming beast, liked the whole series.

    Ottar

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lovely photos dear Von, they are such cute creatures.
    Warm greetings
    xoxoxo ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook jij hebt een prachtige serie geschoten van deze fotogenieke aapjes. Die oogjes zijn zo guitig, zeker als er een lichtje in zit. Ik begrijp wel dat Loes er niet weg te slaan was.
    Ik ben er nog nooit geweest, maar voor deze aapjes zou ik er zo naar toe gaan. Mooiste vind ik nummer 2, 5, 7 en 10.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tjonge Von, wat ben je snel deze keer met plaatsen. Heerlijke serie met een aantal hele mooie platen.
    Het zijn ook fantastische diertjes om te zien en te fotograferen, maar tussen die struiken door valt het nog niet mee om ook aansprekende foto's te maken.
    Maar dat is jou wel toevertrouwd. Schitterende serie.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!