Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Wateraardbei



De wateraardbei is een een zeldzaam bloempje. Staat ook op de Rode lijst 
van planten.







De wateraarbei wordt 30 tot 90 cm hoog en vaak moet je deze zoeken bij 
voedselarme venen, duinvalleien, greppels of nat grasland. Vaak kom je dus
 heel moeilijk bij dit plantje of je hebt natte voetjes.







Dit keer heb ik heel veel geluk dat ik ze ergens zie staan waar ik heel makkelijk
 bij kan en geen natte voetjes krijg. 







In de agenda staat dat de wateraardbei bloeit  in juni/juli met donkerrode 
bloemetjes. Maar toen ik ze zag heb ik Loes er toch ook even naar laten kijken,
 en we waren het er saampjes over eens. Het is echt de wateraardbei.








De wateraardbei is een zusje uit de rozenfamilie. Kan dat niet helemaal goed 
volgen, nergens stekels om je aan te prikken. 







Ik moet wel in een moeilijke houding de foto's maken, maar met behulp 
van een paar kussentjes doen mijn ribben geen zeer.







Kan er heerlijk omheen draaien en krijg daardoor verschillende kleuren 
op de achtergrond.







Het zijn maar twee stengeltjes dus veel keuze heb ik niet. Probeer herhalingen
 te vinden, alleen dan komt het soms voor dat ik een knal geel bloempje in zicht
 heb. Ben de hele avond met de wateraardbei bezig geweest. De muggen vonden 
het niet erg dat ik buiten was, zat helemaal onder de muggenbulten. Maar dat
 is beter dan knutten om je hoofd.








En heel langzaam gaat de zon onder. De wateraardbei krijgt een andere gloed, 
alleen het wordt nu echt tijd om naar huis te gaan.







Verschillende beestjes komen ook even langs, moet het uit de hand doen, maar
 wat zijn ze snel weg wanneer je met je neus er boven gaat hangen. 







In deze blog een paar foto's met kader. Ik ben CS5 aan het leren, had eerst
 Elements, de knopjes zitten toch weer op andere plekjes, maar het begin
 is er een beetje. 

De meningen zullen verschillend zijn, maar ik vindt het leuk om te doen. En in
 mijn "oude" fotoalbum waar ik nog lekker kon knippen en plakken met 
gekleurd papier, ponsen in de foto's doen en met leuke scharen aan de gang 
kon gaan,  mis ik het freubelen wel een beetje. Wie mij wilt helpen om te 
leren freubelen in  CS5, ik sta er voor open...

Datum: 19-06-2013

17 opmerkingen:

  1. Bellas composiciones florales, interesantes esos enfoque-desenfoque.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful flower images dear Von, I love the flowers and their warm colour.
    Warm greetings
    xoxoxo ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi vast gelegd, dit bijzondere plantje. Ik heb 't één keer gezien, in Noorwegen. Wist niet dat je ze hier in Nederland nog kon vinden. Een kader voegt soms nog iets toe aan de foto's. Jij hebt 't gelukkig niet overdreven want dat hebben deze prachtige foto's niet nodig. Maar ik snap je wel, digitaal freubelen is toch anders dan met een stapeltje gekleurd papier en een schaar. The good old days, alles heeft z'n charmes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Yvon,
    Zonder natte voetjes, maar vol muggenbeten, wat een hobby, maar wat een beeldschoon resultaat.
    Het is een juweeltje die wateraardbei en je hebt er ware kunstwerkjes van gemaakt!
    prachtig,
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend mooi plantje, prachtige opnames ! Dit is echt genieten van al die mooie opnames. Wist niet van het bestaan van deze beauty.

    groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Von, en wij vorig jaar maar zoeken naar dit plantje, en nu kreeg je hem zo maar kado ;-)
    Knap fotowerk, want ik heb gezien op wat voor onmogelijke plek dit wateraardbeitje stond.
    Nr 1 en 4 vind ik de mooiste, kleuren, compositie en achtergrond vullen elkaar hier perfect aan.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooie serie, Von. Mooie zachte kleuren. 4 en 8 vind ik de mooiste. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk plantje en gaaf dat je het kon fotograferen. De eerste vind ik mooi, ook het kader met schaduw past er mooi bij. Heb je dat in CS5 gedaan of in Elements?
    Ook de 4e heeft die dromerige sfeer. Deze heeft nog iets meer scherpte en spreekt me nog meer aan. Een mooie ansicht! (De groene achtergrond vind ik soms iets te hard.) Al bij al weer een fraaie serie.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie serie van de wateraardbei, Yvon!
    Fijne soft kleuren, scherpte en fraai weergegeven.
    Fijn weekend en lieve groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer een hele mooie reeks!
    De meeste foto's hebben ook iets dromerig, knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi gedaan Yvon, ik hen dit zeldzame plantje nog nooit gezien. Foto's nr. 4 en 8 vind ik de mooiste.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Yvonne,
    Wat een prachtige opnames.
    Werkelijk schitterend met dat verloop in scherptediepte en de softige gekleurde achtergronden.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knappe foto's en ook de foto's met de kaders vind ik heel mooi gelukt. Maar toch, dat je die muggenbeten moet doorstaan maakt het nog eens extra goed. Je bent wel een echte perfectionist en volhouder.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt een prachtige serie over de wateraardbei. nr 1 en 4 springen daar nog eens bovenuit.

    gr jowan

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hai Von,

    Mooi gedaan hoor. De eerste foto is voor mij de mooiste in deze toch al schitterende serie.
    Het kleurenverloop in die foto is zo fijntjes. Heel erg prettig om naar te kijken. De bloem op zich had voor mij iets meer scherptediepte mogen hebben, maar dan had je waarschijnlijk niet zo mooie achtergrond gehad.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Yvonne,

    Hele mooie macro plaatjes.
    Het zijn prachtige bloemekes. De natuur loopt wat achter, vandaar dat je ze nog zo mooi aan trof.
    Als kado heb je bij de laatste er een insect bij gekregen.

    Succes met oefenen in CS. Ik freubel graag met Lightroom.

    Gr. Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Yvonne...

    Ik loop hopeloos achter...
    Mooi plantje en wat weer een hoop mooi opnames,
    ik ga met Loes mee wat betreft 1 en 4, maar doe nr.
    6 er nog bij...
    erg goede opnames..Goed bezig!!

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!