Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Wilde Kievitsbloem

Vandaag gaan we opzoek naar de Wilde Kievitsbloem. Op internet staat niet veel waar deze te vinden zijn, dus elke aanwijzing  hebben we gespaard en nu na drie jaar gaan we de gok proberen om ze te vinden. De Overijsselse Vecht, maar die is wel heel erg lang. De Overijsselse Vecht moet uiterwaarden hebben, dus bij dat soort plekken moeten we zoeken. Zwolle hadden we ook een keer gelezen. En dan via Google Earth zoeken waar we eventueel moeten zijn. Verschillende straat namen opgeschreven en met behulp van de lokale bevolking kwamen we een heel eind. 









We hebben ook een klein feestje, Loes is vandaag jarig, jammer dat het te 
warm weer was om de gebakjes in de auto mee te nemen..;-) Om zo je 
verjaardag te vieren tussen de bloempjes is weer eens iets anders.






Omdat we niet weten hoe groot de Kievitsbloemen zijn weten we ook nog 
niet zo goed waarna we moeten zoeken. Bij elk pad dat naar de uiterwaarden loopt
 stoppen en lopen we een stukje. We blijven volhouden, we zien prachtige 
ooievaarsnesten, we willen bijna de tele op ons toestel gaan doen, we 
moeten toch ergens mee thuis komen. Maar we doen het niet, we gaan 
verder met zoeken.







En dan plots zien we ze staan, auto langs de weg neer gezet en we laten de 
bloempjes even op ons inwerken. De wind is hier in dit gras op deze plek wel een
 hindernis. We willen spelen met de camera, of is het schilderen met de camera.?? .
 Het is er even in komen, wat weten we allemaal, we praten wat af als we zo
 in het gras liggen. 







We zoeken eerst naar een mooie achtergrond, die is gevonden, op de achtergrond
 is hier het riet te zien. En ik heb het geluk dat er een beestje in beeld vliegt. 







En dubbele kievitsbloem, en weer een beestje, maar het is het net niet. Het 
zonnetje is er ook niet altijd, spelen met lichtval wordt dan al moeilijker. Maar we 
hebben de hele middag en we kunnen alle twee heerlijk op 1 m2 de hele 
middag zoet zijn. 







Dan probeer ik het maar eens met een geel bloempje, dacht even dat het 
misschien aan de kleur kan liggen dat het niet echt lukt.







Heb het echt even gehad en we beginnen te lullen dat we maar moeten gaan 
punniken, met zo'n paddenstoel zoals we vroeger hadden en een haaknaald. 
Weet je nog hoe het moet, tuurlijk weten we dat alle twee nog.








En mijn volgers weten dat ik soms lekker gek kan doen, dit is er ook weer zo een. 
Met de camera echt tussen de kievitsbloem duiken en dan maar draaien aan de
 lens, en dan net alleen dat grassprietje scherp. Schilderachtig is het wel. Nu een 
beetje acrylverf erbij en ik heb een kleine Picasso...







Een schilderachtige achtergrond, maar wat heb ik nu gedaan..?? was de 
kievitsbloem nu ver weg of dichtbij, welke diafragma. Even terug kijken 
naar de Exif gegevens.  Dit begint er
 toch een beetje op te lijken...







Deze kievitsbloem staat ver weg en met veel gras ervoor. De achtergrond is nu 
spookachtig, of is het de wind die het riet heen en weer beweegt...?? We hebben 
er leerzame middag. Als we er maar lol in hebben.







Herhaling, is ook een woord wat we vaak roepen. Dat is in deze foto goed gelukt, 
maar het blijft zoeken en kijken en nog beter zoeken.







Is deze nu gelukt of een misser, weet nog heel goed wanneer ik deze maakt. Het is 
de eerste foto die ik met links in Photoshop bewerkte. Het rechter pootje moet
 een beetje rustig aan doen, de kleuren van de kievitsbloem zijn nog goed,  alleen
 het blauw en groen zijn een beetje anders geworden. 







Nog een dubbele kievitsbloem, lekker in het midden.







Aan het eind van de middag hebben we het door hoe het moet. Elke keer is het 
bij ons weer dat we er even in moeten komen. De volgende keer nemen we
 weer onze camera mee en laten we de punnik thuis. 






Datum: 24-04-2013

18 opmerkingen:

  1. mooie nserie geworden Yvonne! vooral die met dat ene grasprietje:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, ganz fantastische Foto-Poesie liebe Yvonne..

    Herzlichst, Hans-Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind 't erg mooie en soms artistieke foto's geworden, daar hou ik wel van. Prachtige kleuren en inderdaad soms een schilderijtje. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was een wel heel erg leuke verjaardag, ook zónder taartjes :-)
    Je hebt het schilderen met de camera lekker te pakken! de picaso is gaaf, maar die daar boven zie ik minder in. Gelukt of een misser .... sfeertje is goed, maar vind hem wel wat erg blauw.
    Die laatste drie bekoren me dan toch meer, zonnige platen met mooi warm licht, geslaagde opnames.
    Dus toch maar niet punniken :-)
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. foto 3, 5, 11, 12 en 15 vindt ik echt toppers.Vooral de foto met dat bijtje(5)!
    Ik vind het geweldig hoe je omgaat met effecten. Je durft en ziet veel.
    Erg mooie blog
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eigenlijk is het niet te doen om hier favorieten uit te halen, Von. Ze hebben allemaal zo'n eigen sfeer, dat ze ook allemaal op hun eigen manier prachtig zijn. Ik heb het toch geprobeerd. Het blauw van foto 3 en 4 vind ik heel verfrissend. 11 vind ik ook heel mooi. Zo lekker mystiek. Ik hou wel van deze manier van fotograferen. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gorgeous images dear Von, I love the muted colours and the softness of the focus.
    Warm greetings
    xoxoxo ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Yvonne....

    Dat hebben jullie dus ook...er eerst weer inkomen...
    ik heb dat ook altijd, vooral met macro...
    de foto's zijn erg goed gelukt, mooi platen bij..complimenten

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk verslag van jullie middagje Kievitsbloemen.
    Je hebt erg leuke foto`s gemaakt ondanks je zere pootje.
    Ik snap hoe jij en Loes het naar jullie zin hadden, heerlijk spelen op de vierkante meter.

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ondanks dat gepunnik (zijn jullie al zó oud?) zitten er toch fraaie platen tussen, hoor. De voorlaatste vind ik het mooist, de 'mislukte' Photoshopper krijgt zilver.

    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sfeervolle opnamens, zeker met die bruine achtergrond!

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie serie van de kievitsbloemen, de foto's met de wat warmere tinten spreken mij het meest aan. de bloem in het midden vind ik persoonlijk toch niet zo mooi, de laatste twee foto's vind ik het mooist.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie macro's Yvon, leuk met de scherptediepte gespeeld met dit zeldzame bloemetje. Foto nr. 4, 8 en 14 zijn mijn favorieten.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk verslag van jullie geworstel met dit prachtige bloemetje. Herkenbaar ook! De één na laatste foto vind ik het mooiste, zonder de anderen tekort te doen.

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik had één van deze foto's al op Facebook gezien, prachtig vind ik die.
    Maar ook de anderen van deze serie zijn erg fraai geworden. Hoezo, je kan het niet?
    Mooi gespeeld met de achtergronden, en de kleuren zijn ook mooi warm. Naast jouw Picasso hebben ze allemaal een mooie schilderachtige uitstraling!

    Groetjes, Wouter

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie serie! Ik zou deze bloemen ook best eens in het echt willen zien, maar zou eerlijk gezegd niet weten waar ik moest beginnen met zoeken :-)
    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zeldzaam mooi op de foto gezet, een feest, de scherpe ,maar zeker ook de "niet gelukte" :-)
    wat heet,
    een streling voor het oog

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!