Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Natte voetjes

11-02-2012
Vandaag een lange dag voor de boeg. Ik had gisteren ochtend deze mooie zonsopkomst ook gezien toen ik naar de plek aan het rijden was om samen met René op stap te gaan. Sommige van jullie weten dat mijn bedje in de ochtend het lekkerst is. Maar een echte zonsopkomst daar wil ik mijn bedje wel voor de tweede keer vroeg voor uit. Loes heeft daar geen problemen mee, dus wij in alle vroegte naar Muiderberg. Geheel niet goed voorbereid, ik wist alleen waar de zon op kwam en op Google Earth een plekje uitgezocht waar je in mijn ogen een beetje de diepte in kan fotograferen. Het Gooimeer ligt er mooi bij, maar wat is het koud, Loes noemt haar blog ook "IJs en IJskoud" . Wanneer we onze statief en grijsverloop filter op de camera hebben geschroefd staan onze vingers stijf van de kou. De handschoenen doen hun werk niet in deze temperaturen.




Maar wat is het mooi om de zon wakker te zien worden, echte mooie
lijnen vinden we niet en de kou is niet echt ons vriendje, we stappen soms
even weer in de auto om onze handen te warmen.






Maar de bol komt wel heel snel omhoog, ik ga toch nog even naar buiten om te
kijken of hier nog iets van te maken is.






Na deze mooie waarneming gaan we op zoek naar vogeltjes, maar die sla ik nu
even over, we blijven in het koude gedeelte van de dag.






In de namiddag gaan we naar de Oostvaardersdijk om de zonsondergang mee te maken.
We zijn al een dag onderweg. En elke seconde hebben we genoten.










Loes had de kruiende ijsschotsen nog nooit gezien en ik ben er ook weer stil van.
Zo mooi om de dikke blokken ijs zo over elkaar heen te zien liggen.






De foto's zijn gemaakt onderaan de dijk, en we zeggen nog tegen elkaar
"we gaan niet het ijs op" . Tuurlijk doen we dat niet.
Ben gisteren met René al door de enkel heen gegaan, dus over de ijsblokken heen
lopen met hun scherpe punten en allemaal ongelijk liggend, ik zie het me zelf niet
zo snel doen...;-)











We lopen onderaan de dijk naar het einde toe, want willen eigenlijk
wel een mooi plekje voor de zons ondergang.
En ik zie iemand op het ijs staan, en wat zegt het spreekwoord.
Wanneer er één schaap over de dam is dan volgen er toch meer...
Ik vraag aan Cees, want zo heet deze lieve man, hoe hij op het ijs is gekomen.
Moet je even tot daar lopen en dan kan je heel makkelijk op het ijs komen.
En zo staan Von en Loes toch op het ijs.






Cees is zeer creatief met het ijs en had al de leukste opstellingen gemaakt.






Een hoopje kleine ijsschotjes, maar hier schrokken we wel even, er kwam
een beetje water naar boven, je ziet ook in de foto dat er een klein riviertje
loopt die nu wel dicht was maar nog niet zo lang, dus even op gepaste
afstand blijven






Heel langzaam gaat de zon onder en we moeten heel snel zijn om hier
even mee te spelen. Ik kan niet te lang tegen de zon
inkijken, zie allemaal rondjes in de oogjes.






En Cees heeft weer het een en ander bij elkaar geraapt....






En een leuk bergje ijs, waar komt alles vandaan...wat een geluk dat
 we het ijs zijn opgegaan. Hier is zo veel leuker dan
langs de kant.






En daar gaat de zon heel langzaam. Wat is dit genieten, met je lichaam
 op het koude ijs liggen en dan het plots te koud krijgen....






Neem nog een paar foto's maar besluit om terug te gaan.

Zal ik echt wel weer terug gaan..?? ja, ik loop toch terug.... en hoop de goede
weg weer te vinden tussen de basaltblokken en de ijsschotsen.
Er waren meer mensen via deze weg gegaan dus
wat kan me gebeuren in mijn eentje.....









.....ik zak tot mijn bovenbeen weg tussen de blokken in, daar hang ik dan,
een been koud en nat, en de andere over een blok heen wapperend,
zal wel een komisch gezicht zijn geweest, maar wat was het koud,
ik weet overeind te komen, eerst kijken of de camera niet kapot is van de klap
tegen de basaltblok aan, gelukkig nog heel.
Doe de volgende stap tussen de blokken in zak ik weer naar beneden,
dit keer een stuk verder, gelukkig stonden er nu mensen om me te helpen,
en het was ook nog het been met de zere enkel, ik had dus wel even een goed weekend...



Foto door Loes gemaakt


.....maar wat zeggen we altijd met een geintje....Alles voor de foto....;-)







Deze foto's zijn door Cees gemaakt, dank daarvoor, hierop kun je
ook heel goed zien hoe spiegeltje glad het ijs is.
Cees heeft van deze twee gekke meiden ook wel genoten,
was even een leuke ontmoeting met elkaar.





En dat op één dag zowel de zonsopkomst als de zonsondergang. 

Mijn bedje moet me, nu dat ik dit heb mee gemaakt, toch wel iets
vaker gaan missen in de vroege ochtend.



43 opmerkingen:

  1. Tjonge Von, dit zijn nu echt 'Incanto Images'!
    Vooral de laatste foto met die twee 'gaten' in de lucht vind ik schitterend! Heb weer zitten te genieten, zoals ik altijd doe ondanks dat ik niet altijd reageer, van je blog met die prachtige foto's en wat zullen jullie een kou geleden hebben:-) Topblog!!!!!

    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er een beetje stil van. Wat een prachtige avondfoto's
    Groet
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. CHAPEAU......voor jullie doorzettingsvermogen en deze schitterende serie foto's,
    deze foto's zijn echt heel mooi gemaakt.

    Groetjes, joop

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Von,
    Beetje laat weer met mijn reacties, maar ik loop een beetje achter door een lang weekend weg...

    Prachtig jouw series over het (kruiende) ijs! Wat was het toch een heerlijke periode om met het fototoestel op pad te gaan en te genieten van al dit moois.
    En jij hebt de tijd erg goed benut, blijkt wel uit deze mooie foto's! Geweldig die ijsblokken en ijsstructuren, maar ook de weidse ijslandschappen zijn prachtig geworden.

    Van deze serie is foto 18 mijn absolute favoriet, wat een geweldige lucht en spiegeling daarvan op het ijs!
    (maar je zou hem denk ik nog net wat meer 'pit' kunnen geven door contrast en belichting iets te vergroten).

    Groetjes, Wouter

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige zonsondergangen met de weerkaatste kleuren en opvallend die ook gemaakt van ijs, enkele cijfers lijken authentiek sieraden.

    Hartelijke groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Von,
    Echt heeeeeeeeeeeeeeel mooi!! Helaas heb ik slechts een staartje van het kruiende ijs bij de dijk meegekregen. Hoop er volgend jaar eerder bij te zijn. Die van jou zijn echter spectaculair. De mooisten vind ik toch wel 13 en 18. Prachtig licht en kleuren!
    Gr Sieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O ja, hoop dat je enkel inmiddels weer is opgeknapt en klaar voor nieuwe barre tochten...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Vonne.....

    Wat zijn ze mooooooooooooooooooiiiiiiiiii
    prachtig gedaan....heerlijke opnames van de ijssculpturen die Cees gemaakt had..
    heerlijke kleuren door zon en filters...
    Er ontstaat wel veel lensflair...zie ik bij jou ook...heb daar ook erg last van..
    komt van de stofjes die aan het filter plakken en daar kom je ook niet af volgens mij
    want de filters zijn er statisch..je poetst ze, draai je om en je moet eigenlijk alweer poetsen...
    maar goed dat nemen we voor lief toch...
    super serie en ik kan me voorstellen dat jullie genoten hebben..

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Yvonne,

    wat een schitterende serie laat je hier zien. Van prachtige vergezichten tot hele mooie ijssculpturen en kristallen en zelfs twee fotograferende pinguins op het ijs haha. Ik heb genoten van je foto's! Grote klasse!

    Groetjes, Pat

    BeantwoordenVerwijderen
  10. He Yvonne,

    prachtige foto's zeg! Ik heb her en der al heel wat kruiend ijs foto's voorbij zien komen, maar deze slaan alles zo met die laagstaande zon als tegenlicht erin. Super!

    Robert van Brug
    robertvanbrug.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zeg Yvonne ben je nu onderhand nog niet klaar met die ijsfoto's?
    Ik ben al jaloers genoeg hoor :)
    Weer prachtig werk. Mijn favorieten zijn 2, 5, 8, 14, 17 en 18.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo Von,

    Mooie serie hoor maar je moet er wat voor over hebben begrijp ik.
    Trouwens mijn bedje is 's ochtend het lekkerste hoor ;-)

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O ja ik begrijp dat het LEE filter setje wel bevalt.
    Of heb je die al een tijdje

    Nogmaals,
    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige foto's Yvonne

    ik geniet van zonsopgang tot zonssondergang , van de volle kleuren tot de prachtige heldere ijsschotsen midden op de dag, het lijkt wel glas, prachtige lichtval en composities

    Groetjes
    André

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Yvonne,

    Het is weer een sublieme serie!!!!!!

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Yvonne,
    Wat zijn dit waanzinnig mooie foto's!! Echt een schitterend effect om zo vanuit een laag punt dit ijs te fotograferen. Prachtig al die stukken ijs en wat een mooie kleuren bij die zonsondergang. Top!!
    Vind overigens die twee zeehondjes er ook erg schattig uitzien,..haha..!! Leuk gedaan!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zien er weer geweldig uit, zo niet super. Mooie vormen van het kruiend ijs de kleuren zien er al ijskoud uit dus jullie moeten het ook wel erg koud gehad hebben. Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Erg mooie serie van deze super mooie periode van afgelopen winter! Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Yvonne,
    wat is dit genieten van dat ijs met die zonsondergang en met mooie luchten het zijn echt platjes
    groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Volgens mij had je dit blogje beter natte buikjes kunnen noemen :)
    Wat een bikkels zijn jullie!
    Maat wat heeft het prachtige foto's opgeleverd Von!
    Het kruiende ijs, de puntige uitsteeksels maar ook de mooi gekleurde luchten...
    Weer een serie om trots op te zijn :)

    Lieve groetjes,
    Gonne-Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb al tig keer gekeken, gelezen en genoten! energie voor reactie ontbreekt, maar ik kom morgen bij je terug!
    LG
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hele mooie opnames Von,
    mis zelf helaas nog steeds de energie om dit soort dingen te ondernemen.
    wat de temperatuur betreft . . jij liever dan ik :D

    maar laat je daardoor niet tegen houden ga vooral zo door !

    groetjes ,

    Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  23. IK was al helemaal klaar met de winter...
    tot ik deze mooie foto's van je zag!
    Prachtig met die zon op het ijs.
    Ik hoop dat je van de kou en de schrik bekomen
    bent en dat je enkeltje er weer tegen kan!
    groet
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauwwww schitterende serie Von
    Dit is echt genieten!!!!
    Gr Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fantastisch lichtspel, je hebt waarschijnlijk meer als natte voetjes gekregen, zo in het water liggen.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo mooi Yvon, dat ik er een beetje stil van wordt...
    Je hebt het werkelijk prachtig vastgelegd en weergegeven!
    Lieve groetjes van Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel bijzonder en fantastisch mooi! Een heerlijke genietserie!!!!
    geweldig van genoten. Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Yvon in een woord geweldig!!
    Loes en jij hebben een goede invloed op elkaar, van een bevroren meer maken jullie wereld platen.
    Gaaf met die filters om het licht nog mooier te maken.
    Knap staaltje fotowerk.
    Dit was volgens mij niet de eerste keer dat jullie van Zonsopgang tot Zonsondergang op stap waren.
    En ook niet de eerste keer een beetje pech, jij bent mij er eentje.
    Gaat het al weer goed met je enkel?

    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Yvonne,
    het lijkt al weer zo lang geleden die vorst periode.
    Je hebt er een schitterende serie van weten te maken spelend met licht en standpunt.
    Tsja en daar sta je dan, wel op het ijs, niet op het ijs en dan wordt de verleiding toch te groot. Maar ja, je beelden zijn dan ook goed gelukt en je enkel trekt wel weer bij (toch?)

    Groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo Von, daar ben ik weer!
    Natte voetjes... gelukkig is het daar bij gebleven, het had erger kunnen zijn, en ik voel me nog steeds schuldig dat ik je alleen liet gaan...
    Maar je hebt weer een schitterende fotoserie overgehouden aan dit natte en koude avontuur, wat hebben we toch genoten van die winterweken, en deze zaterdag was helemaal top, van zonsopkomst tot zonsondergang.
    Heel erg mooi in beeld gebracht, jij weet steeds heel goed te spelen met tegenlicht, dat vind ik knap.
    Nr 18 is ook bij mij hoogstfavoriet, en nr 19 natuurlijk, haha!!
    Hoop op nog veel meer van deze fijne foto-uitstapjes, het was weer top!
    Lieve groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een avontuur weer, en zo heerlijk neergeschreven Weet alleen wat jullie de laatste tijd hebben natte pakken in de modder en nu weer door het ijs. Fotografie word steeds gevaarlijker. :-) Alles voor de foto oke ik snap het Zal nog meer er voor over moeten hebben:-) maar ik leer het graag van jullie hoe bepaalde dingen dus niet moeten:-)
    Goed alle gekheid op een ijschots Wat een pracht serie zeg ik ga de nummers niet allemaal opnoemen er zitten zoveel mooie bij Heel leuk om te zien dat Cees jullie zo plat op het ijs heeft vast gelegd (jammer dat de spiegeling niet helemaal compleet is maar zoijn erg leuk en geeft precies de sfeer weer waarin jullie aan het kieken waren de kou straalt Als een warme deken op je af
    Echt super genoten van deze ijskoude pracht aan foto's en ook dat zal ik moeten leren mijn bedje verlaten voor de zonsopkomst Die word trouwens steeds vroeger
    Groetjes Jacky P.s is je enkel weer oke nu?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hai Von,

    Tsja, je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te wezen ;-)
    Je hebt wel een fantastisch mooie serie geschoten.
    Maar ik had je daar wel willen zien, met 1 been door het ijs heen.
    Denk dat ik in mijn broek had gepi.. van het lachen.
    Gelukkig gaat het weer beter met je pootje en gelukkig is het ijs weg. Voordat je weer trucken uit gaat halen.....
    Maar aan de resultaten te zien, kan ik me goed voorstellen dat je de risico's hebt genomen.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hi Von,
    Wat een supermooie serie, de blauwe ijsfoto en de zonsondergangfoto's vind ik het allermooiste, en je nieuwe kopfoto, een hele goede keus, prachtfoto.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Super,beelden van een geweldige dag samen,dat ga ik onthouden voor de volgende ijstijd !

    Gr Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  35. DAt was een super dag zeg. De zon zien komen en gaan. Tussendoor heerlijk plaatjes gemaakt in de ijzige kou.
    Wat een mooie serie heb je gemaakt van het ijs. Wat was het bijzonder mooi he.
    Samen plat op het spiegelende ijs, gaaf gedaan. Leuk om ook de vrouw achter de camera te zien.

    Gr. Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Het is lachwekkend en troostend om te zien dat jullie ook dergelijke houdingen over hebben voor mooie foto's. Haha. Toch zijn de resultaten zo goed, dat je de koude aan je lijf snel vergeet als je dit ziet. Ik vind het geweldig mooi van standpunt, tint en kleur....

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Foto 13,14 en 18 wat een juweeltjes. Bijzonder knap en goed kunnen vastleggen Yvon. Echt een super(koude) serie weer.

    Nog gefeliciteerd met je plek op Natuurmonumenten. ;-)

    Groeten en fijn weekend.

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Beautiful series from the ice. They are so nice when you have a low starting point. You've captured the light so well in the ice. The new header picture is wonderful!
    Have a great weekend to you.
    Hug from Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hoi Yvon. Prachtige fotoserie hoor! Vooral de foto van het stuk ijs dat omhoog steekt met de zonsondergang erachter! Had je niet beter een zwarte jas aan kunnen doen? Zo plat op de buik op de grond, word hij vanzelf wel zwart... Je hebt er wat voor over gehad om met mooie foto's thuis te komen.
    Groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hoi Yvonne, Wat een geweldige serie is dit. Dat glinsterende ijs en die prachtige blauwe kleuren. Maar vooral ook die sculpturen in die gouden tinten zijn echt super in de zonsondergang. Prachtig!!! Groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Het is helemaal duidelijk waarom je die ene foto als je nieuwe leader hebt gekozen. echt een beautie !!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Jeetje wat een sfeerrrrrr...je filters doen het super!
    Alles voor de foto, ben toch blij dat het goed is afgelopen.
    En dat alles nog heel is, wat zijn we toch gek met elkaar om zulke stunten te ondernemen.
    Gelukkig kunnen we er nu smakelijk om lachen.
    Echt wat heb je er mooie beelden aan over gehouden.
    Je bent een topper, knuf van Bufff.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!