Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Jurgen van den Goorbergh

18 en 19-09-2010
Ik zit elke avond voor de buis naar Le Dakar te kijken en Jurgen van den Goorbergh doet het zo goed in zijn buggy met team GoKoBra racing, dat er plots een lichtje bij me ging branden dat ik ook nog foto's van Jurgen heb.
Zijn wel van een poosje terug maar nu weten jullie ook wie Jurgen is.

Jullie weten nu wel een beetje dat ik gek ben op motoren, en dit had ik zeker niet willen missen. Meer dan driehonderd rijders en machines uit de historie van de motorsport komen 18 en 19 september 2010 tijdens de Centennial in actie op het TT Circuit Assen.



Alle klassen die ooit onderdeel uitmaakten van de TT staan op het programma. Dus ook de oudjes uit het vak. Die komen later, dit mapje moet ik ook nog doen. We gaan wel heel ver terug in de tijd.



Waar anders zou je kunnen zeggen, want het TT Circuit geldt als “de Kathedraal” van de mondiale motorsport. Het TT Circuit Assen is het enige circuit ter wereld waar sinds 1925 motorwedstrijden worden verreden en waar sinds het instellen van de Wereldtitel in 1949 om die titel wordt gestreden.

 
Jurgen samen met Wil Hartog - de Witte Reus.

Jurgen van den Goorbergh stapt tijdens de Centennial Classic TT op een exclusieve Cagiva-fabrieksracer uit 1989. Met deze C589 zorgde Randy Mamola tijdens de Dutch TT van 1989 voor veel ophef. In de opwarmronde belandde de Amerikaan na een uit de hand gelopen wheelie op zijn rug. De Cagiva is al meerdere jaren in het bezit van de Britse verzamelaar Chris Wilson, die ook onder meer een Kawasaki KR500 en een Suzuki XR89-fabrieksmachine meebrengt. Zijn vuurrode Cagiva stelt hij ter beschikking aan Van den Goorbergh.

Op het marktplein van Assen was vroeger de keuring, en dat was nu ook het geval. Ik ben met de Safety Car mee gereden, hoe moest ik er anders komen.

De Bredanaar zou aanvankelijk met een Honda NSR500V starten, maar door technische en logistieke problemen bleek dat onhaalbaar. De fraaie Cagiva zag de voormalige GP-coureur als een mooi alternatief. "Die TT van 1989 en Mamola's actie kan ik me nog heel goed herinneren", zegt de allround motorsportman. "Ik stond namelijk op het dak van een vrachtwagen te kijken toen hij vlak voor mijn ogen een wheelie maakte. Ik dacht nog 'da's een flinke'. En even daarna ligt ie op zijn rug! Hij pakte meteen de motor op en toen hij weer bij start-finish kwam, kreeg hij nog even flink wat te horen van zijn monteur!" Mamola werd desalniettemin netjes elfde in de race. Hoewel de prestaties van de populaire coureur dat jaar wat tegenvielen, trok de Cagiva wel veel aandacht in de strijd tegen de Japanse concurrentie van Honda, Yamaha en Suzuki. De Italiaanse tweetakt leunde technisch nadrukkelijk tegen de Yamaha van Wayne Rainey aan en werd algemeen als de fraaist gelijnde 500 cc-racer van het veld gezien. "Cagiva was een mooi merk in de 500 cc. Na Mamola hebben ze ook nog met Eddie Lawson en John Kocinski gereden", weet Van den Goorbergh. "Het lijkt me interessant om met de machine te rijden." Van den Goorbergh, die zelf in de 500 cc-klasse op Honda, MuZ en Proton KR reed, krijgt tijdens de Centennial Classic TT uitgebreid de tijd om de Cagiva aan de tand te voelen. Op zaterdag 18 september en zondag 19 september komt hij in totaal drie maal in actie op de machine.

Een deel van de groep rijders die aanwezig waren, ze konden er niet eens allemaal in één keer op. 

Wil hierbij Jan Kostwinder bedanken voor deze fijne dagen. Ik heb weer super genoten.

19 opmerkingen:

  1. Ook hier gaat er geen avond voorbij zonder Le Dakar, maar dat weet je natuurlijk wel van ons. De Nederlanders doen het goed. Jij zit vol van de tweewielers en ja zo super om daar mee deze tocht te rijden, ik heb daar veel bewondering voor. Maar je weet met een trucker op de bank naast mij dat we met veel lof naar Gerard en zijn team kijken. Ook Geert uit het Annen trekt onze aandacht, zijn eerste keer en ook hij doet het goed! Leuk dat je deze beelden uit Assen laat zien, ik kan me nog goed herinneren dat jij daar tussen de fotograafjes stond!
    Knuf van Bufff

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie platen Yvonne....leuk om good old Wil Hartog weer eens even te zien..... dat was een kanjer van een coureur he, maar ook Jack Middelburg en die Boet van Dulmen presteerde in die tijd toch erg goed.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Yvonne....

    Wat kunnen mensen toch verschillende interesse hebben...
    TT ik vind het een prachtig evenement, maar al die mensen zeggen me niets...
    Er zijn er 2 die me iets zeggen en dat zijn Wil Hartog en Boet van Dulmen, ik ben meer van het schaatsen, mijn man kijkt wel altijd naar de TT races en ooit ben ik eens met hem naar een training geweest...ik vond dat wel spectaculair, maar vooral stinken (verbrand rubber)het pakt me totaal niet, terwijl ik toch motoren wel super vind...Ook Dakar zegt me helemaal niets, vind het voornamelijk zonde dat ze de natuur die ze vernielen en verstoren!!
    maar goed ieder z'n ding, je foto vind ik wel heel mooi en goed...
    Je blog is van prima studio sport gehalte (back in time!!)..., knap gedaan!!

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Yvon,

    Als motorsport fan is dit natuurlijk zo'n dag om niet snel te vergeten. Ik wist al wel wie Jurgen van den Goorbergh, maar vast veel andere bloggers weten dat niet. Leuk om even paar jaar terug in de tijd te gaan.

    Groeten en fijn weekend,

    een Autosport fan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Entrañable reportaje fotográfico de este deportista del motor. Le deseo suerte.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Von,

    Hij lacht wel heel sneaky naar jou. Wat riep je op dat moment?
    Het valt op dat je ondanks een mengelmoes aan kleuren, vooral in de laatste foto, toch op het goede pad bent gebleven. Ziet er erg goed uit.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh, is DAT nou Jurgen ;)
    Ben er helemaal niet in thuis Von...
    Maar ik geniet wel van de foto's.
    Je hebt er een prachtige reportage van gemaakt!
    Ik zie ze al helemaal voor me in een sportmagazine.
    Een kleurrijke blog!

    Groetjes, Gonne-Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb totaal geen verstand van dit soort dingen maar ik zie wel dat je hier een hele leuke en goede fotoserie hebt gemaakt. Heb alles met plezier gelezen en bekeken.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sorry, zegt me helemaal niks Von !!
    Dus dit keer gewoon alleen lieve groetjes...

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vanavond even kijken naar Le Dakar, nog drie dagen en dan is het weer voorbij..
      Alleen LG mag ook..;-)

      Groetjes Von

      Verwijderen
    2. toch nog maar een gekeken wat je geschreven had... antwoord komt dus niet aan!

      Verwijderen
  10. Hoi Yvonne
    Leuk die foto's uit het archief van Jurgen..
    Wie wat bewaard heeft wat :)
    Ik heb er niet zoveel mee..Maar ik denk dat het werelds is om het te beleven (La Dakar)
    Zeker als je de persoon ook nog kent.
    Groetjes Henk..en een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Yvonne,

    Heb zelf niets met het onderwerp maar wat heb je die foto's goed belicht zeg. En goed met het juiste diafragma gewerkt! Vind zeker de groepsfoto erg goed gelukt.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke reeks foto`s Yvonne
    Jammer dat de dakar weer bijna voor bij is
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Yvonne,

    Een leuk verhaal uit de oude doos met goeie foto's.
    Dit kan ik wel waarderen.

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Good photos of the flying dutchman. Blessings from Puerto Rico, and happy new year,
    Jorge

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Von, ben helemaal niet thuis in de motersport, dus deze naam zegt me niks...
    Maar ik heb wel een paar keer Dakar gekeken, weet niet hoe de motoren in het klassement staan, maar de MINI's deden het wel goed.
    Begrijp dat dit wat oudere foto's waren, maar zeker de moeite waard.
    groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Yvonne,

    Je bent een echte freak, leuk om zo'n dag mee te mogen maken. Het zijn mooie scherpe platen geworden!

    Gr. Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!